20 September 2011

Sambutan Hari Raya Aidilfiti PPKI SKPP 2011

Pada 06 September yang lalu, PPKI SK Parit Penghulu telah mengadakan Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri 2011 bersama ibu bapa murid-murid PPKI SKPP. Majlis ini diadakan untuk  mewujudkan suasana hari raya di kelas PPKI dan meraikan sambutan Hari Raya Aidilfitri di sekolah bersama ibu bapa murid bagi merapatkan lagi hubungan silaturrahim di kalangan ibu bapa dan guru serta meraikan kedatangan Syawal dengan program marhaban (memuji dan berselawat ke atas Nabi Muhammad saw). Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan daripada Puan Azizah binti Md. Junap (GPK Pendidikan Khas), diikuti dengan bacaan doa oleh bapa murid iaitu  Encik Abd. Latif bin Khamis, seterusnya ucapan daripada Encik Nazaruddin bin Buang iaitu Pengerusi Badan Kebajikan Ibu Bapa Guru Pendidikan Khas (BKIBGPK) SK Parit Penghulu dan diikuti ucapan daripada wakil Guru Besar, Puan Hjh Norfiah binti Abd. Hamid (GPK Kurikulum). Majlis diteruskan dengan selawat dan marhaban oleh ibu bapa, guru-guru dan murid-murid, diikuti dengan majlis penyampaian hadiah program Ihya' Ramadan 1432H dan diakhiri dengan jamuan hari raya. Murid-murid sangat seronok dan teruja dengan kehadiran ibu bapa mereka ke sekolah bagi meraikan sambutan Hari Raya Aidilfitri dan majlis bersurai pada pukul 12.30 petang. Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua ibu bapa yang hadir bagi memeriahkan majlis tersebut dan guru-guru serta pembantu-pembantu yang bekerja keras bagi menjayakan majlis sambutan hari raya ini.

Puan Hjh Norfiah binti Abd. Hamid (atas) dan Encik Nazaruddin bin Buang sedang menyampaikan ucapan di majlis sambutan Hari Raya Aidlfitri. 



Murid-murid mengalunkan selawat dan marhaban dengan bersemangat bersama guru-guru dan ibu bapa.



Majlis penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang program Ihya' Ramadan 1432 H dan murid-murid yang berjaya menyempurnakan ibadah puasa 29 hari di bulan Ramadan.




Antara ibu bapa yang hadir bagi memeriahkan majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri.

Murid-murid bergambar kenangan bersama-sama sebelum majlis sambutan bermula dengan berpakaian baru.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan