17 September 2011

Lawatan Ke Mini Karnival Pendidikan Khas SK Sungai Rambai

Pada 16 Ogos yang lalu, kami warga PPKI SK Parit Penghulu telah mengadakan lawatan ke Mini Karnival Pendidikan Khas SK Sungai Rambai. Lawatan ini diadakan untuk mengeratkan lagi silaturrahim antara kami dengan PPKI SKSR, memberi sokongan moral kepada mereka dan memeriahkan lagi Mini Karnival Pendidikan Khas yang dianjurkan bersama dengan guru pelatih Institut Pendidikan Guru (IPG) Kampus Perempuan Melayu Melaka. Terdapat pelbagai aktiviti yang diadakan di Mini Karnival tersebut antaranya pameran hasil kerja murid, info-info berkaitan dengan pendidikan khas, jualan felt keychain, jualan sempena Hari Raya (kad Hari Raya & pelita), tayangan video dan kuiz bagi guru dan murid. Walaupun sedang menjalani ibadah puasa murid-murid PPKI SKPP sangat teruja dan seronok melihat pameran, gerai jualan dan menjawab soalan kuiz yang diberikan.

Muhd. Kamaruddin (PPKI SKPP) sedang mencatat maklumat beliau di dalam buku pelawat yang telah disediakan oleh penganjur.


Murid-murid PPKI SKPP khusyuk melihat hasil kerja murid-murid PPKI SKSR yang diletakkan di gerai jualan seperti pelita, kad hari raya, cekak rambut dan pasu bunga kecil.


Puan Azah (PPKI SKSR) sedang menerangkan bagaimana cara menghidupkan pelita elektronik kepada Muhd Amrul Iman (PPKI SKPP).


Muhd. Roszaimi (PPKI SKPP) sedang menjawab soalan kuiz yang diberikan dengan berhati-hati selepas memperolehi jawapan daripada info-info yang dipamerkan di papan kenyataan.


Puan Zaleha (PPKI SKSR) sedang menunjukkan cara membuat felt keychain kepada Cik Anisah (PPKI SKPP) sambil diperhatikan oleh Puan Sapiah (PPKI SKPP).

GPK SKSR menyampaikan cenderhati kepada Nooraisyah (PPKI SKPP) kerana berjaya menjawab soalan kuiz yang diberikan dengan tepat.


Bergambar kenangan di hadapan tapak Mini Karnival Pendidikan Khas SKSR.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan