17 September 2011

Ceria Merdeka Bulan Patriotik PPKI 2011

Pada 02 Ogos yang lalu, bermulalah program Ceria Merdeka Bulan Patriotik PPKI SK Pari Penghulu 2011 dan berakhir pada 15 September 2011. Program ini adalah usaha yang dijalankan oleh PPKI SKPP untuk memberi pengetahuan yang lebih luas tentang kemerdekaan dan menaikkan semangat patriotik dalam diri setiap murid PPKI SKPP. Selain itu, program ini dapat mengenal dan mengetahui identiti bendera setiap negeri di Malaysia dan memupuk semangat perpaduan dan kerjasama di kalangan murid-murid. Aktiviti-aktiviti yang telah dijalankan melakar dan meawarnakan mural bendera setiap negeri di Malaysia (guru), mewarna poster yang bertemakan 'Hari Kemerdekaan', '1 Malaysia' & 'Merdeka Raya', melabel negeri-negeri di peta Malaysia & mewarnakan peta tersebut, mencari nama ibu negeri & gelaran bagi setiap negeri di Malaysia dan mencari maklumat tentang Perdana Menteri Malaysia dari Almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj sehinggalah Dato' Sri Haji Najib bin Tun Haji Abdul Razak. Jutaan terima kasih diucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung mahupun tidak langsung bagi menjayakn program ini.

Encik Nubaili sedang melakar gambar hidupan laut di dinding kelas PPKI SKPP bagi menceriakan lagi persekitaran kelas.


Cik Rosidah (atas sekali) dan Puan Ani sedang khusyuk mewarnakan lakaran mural bendera Jalur Gemilang dan negeri-negeri di Malaysia.




Puan Norbaite (atas sekali) dan Cik Ifwah sedang mewarnakan lakaran mural yang telah siap dilakar oleh Encik Nubaili dengan berhati-hati.




Murid-murid sedang khusyuk mewarnakan poster 1 Malaysia mengikut daya kretiviti masing-masing bagi mencantikkan poster mereka.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan